Sep 6, 2010

drama sebabak part 2

bermula cerita pada zaman dulu dulu.tinggal seorang gadis yang merindui seorang jejaka idaman.maka si gadis pun berjalan jalan lah untuk hilangkan kesunyian..tiba tiba....

tiba tiba korang pun rasa ngantuk baca  intro aku tuh?kah3..

okay la sambung cerita sebenar.sebelum masuk part 2 ,korang kena baca part one.


mempersembahkan
pelakon layar 

pian a.k.a leira Naiffus


dan jelitawan 
yuyu a.k.a yuyu lar


Selepas yuyu kembali single,dia termenung memikirkan alangkah bahagianya jika dia bersama leira,jejaka yang pernah melamarnya dulu.gara gara leira ini tidak berharta dan tiada rupa,maka si gadis comel ini,pernah  berazam untuk hidup dengan seorang lelaki kacak dan kaya namun beliau kecundang di tengah jalan.nama jejaka ini  dirahsiakan bagi elak kena saman.sepanjang perjalanan menemui Leira,fikirannya kusut.jiwanya kacau.gadis berbaju petak biru kuning ini celaru untuk memulakan kata kata.setelah sejam dihadapan Leira,akhirnya terpacul juga dari mulutnya..

''izinkan aku sambungkan cerpenmu tempoh hari menjadi sebuah novel.bisakah wahai leira?''


  • Leira Naiffus aku bunuh kau kalau kau menovelkan cerpen aku...

  • Yuyu Lar aku tidak mahu menovelkan cerpenmu itu...cuma ku mau kahwini kau..sudikah kau kahwini ku wahai si hati keriiing?akulah si toncang ekor kuda ituh..kah3



  • Leira Naiffus gila!!! time aku nak kat kau, kau reject aku tanpa rasa belas pun... skrg kau terhegeh-hegeh nakkan aku... tidak... tidak lagi... hatiku tidak padamu lagi...


  • Yuyu Lar disaat kau nak kat aku,aku belum bersedia lagi..aku perlukan masa menyukai sesorang...apatah lagi kau tidak sekacak jejaka idamanku,..
    namun kini aku akui pintu atiku tlah terbuka utkmu...


  • Leira Naiffus kenapa harus menyukai aku seandainya aku tidaklah sekacak jejaka yang kau idam-idamkan... lebih baik kau mencari panglima kacak yang kau kejarkan itu...

  • Yuyu Lar kerana cinta itu buta...mencintai seseorang hanya perlu sedetik tetapi melupakannya seumur hidup dan slamanya...tidakkah kau mengerti akan luahan ku ini?..*aku tunduk malu akan kata luahanku



  • Leira Naiffus aku tidak pasti adakah semua kata2 mu benar ataupun hanya mainan di bibir sahaja... kenapa kau hilang saat aku memerlukan kau di sisi aku? mengapa sekarang kau muncul menagih cintaku yang telah karam di lautan sepi... kenapa???



  • Yuyu Lar salahkah aku memberi waktu untuk diriku tika itu?salahkah?aku perlu ruang untuk hati ini kosong sebelum menerimamu...sanggupkah kau bersamaku sedangkan aku mencintai orang lain?aku tidak sanggup berpura2 ketika itu..sekarang aku datang atas kejujuranku..ikhlas..



  • Leira Naiffus tapi kau mendustai aku... kau mencintaiku sedangkan dalam masa yg sama kau telah dimiliki insan lain... adakah itu dinamakan cinta... aku tau kau jujur namun aku juga harus jujur... jujur ku katakan yg rasa cintaku telah mati ditelan kepedihan semalam...



  • Yuyu Lar maafkan aku..aku bersalah..sebenarnya waktu itu aku tidak dimiliki sesiapa namun aku perlu ruang untuk hati ini kosong tanpa cinta dari sesiapa.itu saja.sebab aku serik dikeccewakan dulu.andai kaca itu berderai pecah dan jadi serpihan kecil,lagi hancur hatiku saat itu daripada serpihan kaca itu..



  • Leira Naiffus mengapa kau tidak berterus terang sahaja kala itu? tahukah kau bahawa rasa cintaku kepadamu hilang saat kau mengatakan kau telah dimiliki kerana aku tidak mau terus-terusan mengharap cinta yang tidak pasti dan itu sangat menyakitkan...



  • Yuyu Lar aku tidak mahu kau mengharap setinggi langit kerna aku tak yakin dapat menyempurnakan harapanmu itu.aku belum bersedia.komitment itu sangat indah jika aku dapat lakukan namun aku tak dapat membalas sperti apa kau tlah lakukan padaku..kau terlalu baik dan selayaknya kau mendapat yang lebih baik dariku kala itu...



  • Leira Naiffus janganlah kau banyak menangis combi... akibatnya sangat buruk... hahahaha



  • Yuyu Lar aku berusaha melupakanmu wahai si hati kering..



  • Leira Naiffus janganlah kau melupakanku tetapi belajarlah menerimaku seadanya...



  • Yuyu Lar walau kau tidak sekacak dia,namun kau punya hati budi yg mulia...
    jika kau tak mampu menyempurnakan segala kriteria yg aku idamkan,cukuplah sekadar kau mampu menjadi imamku...



  • Leira Naiffus aku bkn la imam... aku jg tidaklah seorang bilal... aku cuma si hati kering yg x punya apa yg patut dibanggakan... aku tidak mau kau menyesal di kemudian hari sekiranya memiliki aku...



  • Yuyu Lar aku pasrah jika kau bukan milikku..cukup cukup cukup!usah kau sebutkan lagi perihal hati keringmu..kerena hati keringmu itulah aku tlah jtuh cinta...ingin saja aku potong toncang ekor kudaku ini..



  • Leira Naiffus mengapa??? mengapa harus lari dari kenyataan... mengapa??



  • Yuyu Lar kerana kenyataan itulah menyakiti aku...



  • Leira Naiffus namun kenyataan itu mendewasakan kita... jgn pandang masa silam namun kenangilah masa silam... jangan takut masa depan tapi lihatlah masa depan...



2 comments:

||| PöJìé PööH ||| said...

Drama giler siot xleh blah..
Tat Nenas aka Pojiepooh mau pitam ;p
Selamat hari raya Cik Yuyu, nice blog..
Thanks sudi komen Pojie punya entri.. Nanti Pojie nanyi lagi sila sediakan baldi ;p

Love,
PojiePooh Abdullah

yuyu said...

haha..selamat hari raya jugak pojie..
kad raya entry sebelom ini untuk pojie jugak!
takpe2,pojie nyanyi lagi yuyu gali telaga terus..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...