Sep 7, 2010

terima kasih

aku bukan nak ucapkan terima kasih kat cikgu cikgu ke,famili ke,kawan kawan ke,bukan juga aku nak buat ucapan sini tapi aku cukup terharu dengan adik aku sorang ini.beliau antara adik aku lah.korang nak tahu mana sila datang rumah.hehe.entry ni berkait rapat dengan jam tangan.


sampai je kat kampung rumah aku membesar,di kala aku kemas kemas baju dalam luggage ku,adik ternampak jam uptown aku beli.dia senyum.aku apa lagi,upgrade kan lagi la keegoaan.

''ambil la jam nih''dengan berlagak aku bagi.

''wah,cantiknya jam ini kak yu''.lepas tuh aku fikir,jam ada satu,adik aku sorang lagi nak jugak jam kalau aku bagi kat salah sorang.nanti berebut.

''ke nak jam BUM ini''.jam lama aku pakai masa sekolah dulu.dah 5 tahun berlalu aku pakai jam tuh.tali pun dah nak putus,lusuh sangat dah.petak nak tengok pukul berapa dan calar balar,nasib baik ada nombor jer.

dia dengan gembira.memang aku tengok dia sengih sampai ke telinga.gembira semacam.kegembiraannya membuat aku bersalah.amacam ayat aku?

''kak yu betul ke bagi kat orang yang ni?orang nak yang BUM ini lah.TERIMA KASIH''.

part terima kasih dengan nada sangat ikhlas buat aku bersalah sangat sangat.inilah bukti aku kakak penyayang.kah3.maka aku bertekad nak guna duit raya beli jam terbaik satu kat dia.amacam penyayang kan aku?contohi la yuyu..


jam buruk ini lah aku bagi.kejam kejam!petak inilah aku sebut '''petak nak tengok nombor berapa''




sekian,
dari seorang kakak penyayang....kah3

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...