Nov 1, 2010

cinta chanduri pelacur kelas atasan

kepada korang yang lepak tengok cerita melayu dan indon mesti tengok jugak drama Chinta kat TV3 pukul 6.30 petang setiap isnin sampai khamis.aku ngaku la tak terkecuali tengok.drama ni je aku tengok,yang lain sipi sipi jer.

Chinta binti Musa ditukarkan kepada Chinta Canduri.korang perasan tak episod awal awal dulu bila chinta lakonan Fasha Sandha pergi ke KL dan menukar nama untuk glamour.masa ni orang kampung yang lepak kat warung kopi  cakap "chinta tukar nama kepada chanduri sebab nama ayah dia musa iaitu nama nabi".gua cukup terkejut.tapi baru sikit tuh..


masuk part chinta dah kenal dengan makcik jadi pembancuh teh pejabat Natasha hudson tu kan,ada part Chinta berdendam.berdendam pada siapa?berdendam pada tuhan.macam cerita hindu dah.lepas tuh chinta langsung tak solat.terus jadi pelacur kelas atasan.sebab?marahkah tuhan.aku rasa ramai je orang melayu jadi macam tuh,diuji sikit,lepas tu tak puas hati terus tak solat langsung.secara umum okay.


part chinta dah kenal dengan Rasul Iman,Rasul suruh dia ingat tuhan kot.lepas tu chinta marah marah "kenapa aku perlu ingat kat dia? dan bla bla bla".pada fikiran dia tuhan kasi ujian sebab tak suka dia,benci dia.apa la bodoh sama bangang kan perempuan hina nih?.sekali rasul iman kasi penampar."Allah itu wujud,kita perlu yakin dia wujud".lebih kurang macam ni la ayat dia.



bukan ke bila seseorang itu dah tidak percaya Allah jadi kafir namanya?wallahualam.


sebab apa tuhan uji kita?sebab nak tingkatkan pangkat kita menjadi khalifah yang lagi sempurna.sebab DIA sayangkan kita.sayangkan kita macam mana tuh?bila ujian diturunkan dan kita bersabar menghadapinya,maka gugurlah dosa dosa kita.sebab Allah lebih mengetahui dari engkau yang langsung tidak mengetahui.DIA lebih mengetahui bila Ajal kita datang.kalau ajal kau dah tiba esok,lusa tapi kau masih leka pada hari ini,tak ke kasihan pada diri kau???nak mengadap ALLAH.raja sekian alam..subhanallah...


kau kalah jika kau rasa kau menang dari -NYA...


drama ni bermesej sebenarnya,dan watak chinta tu banyak kot berlaku dekat sekeliling kita.nauzubillah...minta jauh untuk korang semua dan juga aku yang tenggelam timbul dengan perubahan sekeliling dan diri sendiri.

p/s:sekian saja dari Ustazah....selepas ustazah baca belog otomen dan artikel dan juga isu freemason,tergerak hati pula nak menaip entry..hihihi...terus meletopp jadi ustazah..secubit pendapat dari insan yang lemah dan kekurangan ini...


chinta canduri 


credit to abang nara

7 comments:

efa said...

yeah...mmg selalu tgk pon cerita ni...memberi pengajaran....terutama part "kenapa aku perlu ingat kat dia? huhu...bleh plak cmtu yea....sobaob..apa da...Allah tu wujud dia maha mengetahui segala2nya...bersyukur la selalu..

yuyu said...

efa..moga kita dijauhkn dari gugur iman sebegini...

bukudiarysofea said...

pengajaran

yuyu said...

beby:pembelajaran

Pat said...

isk isk isk. mate masok habuk.

||| PöJìé PööH ||| said...

Chinta Canduri katanya. Baik tukaq jadi Chanramukhi! Sah2 pelacur gak kann! Issh takutlah xpasal2 jatuh murtad camtuh.. Nauzubillah!

Love,
PojiePooh Abdullah

yuyu said...

pat:kah kah kah

pojie:btul2..nauzubillah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...