Feb 9, 2011

Diam lebih Bermakna

rasa menyampah makin menebal bila melayan manusia berstatus dan berkuasa.

apa sahaja perbuatan kita mereka akan menilai.

walhal lebih banyak andaian daripada kenyataan.

bila aku diam kau suruh bersuara.

bila aku bersuara kau tujukan bebola mata merah kepadaku.

mahu aku tafsir kau gila?

didalam langkahku,mungkin terselit kau disebelah.

maaf,satu langkahku bukan dalam satu saatmu.

aku tunduk.aku dongak.aku pandang ke depan.

kau kata rasa hormat aku hilang?

kau luahkan.kau bebelkan padaku.

aku tunduk.tidak mencebik.

masih kau kata aku tarik muka?

inilah rautku.itulah wajahku.inilah personalitiku.

mungkin diluar dipandang singa.didalam adalah beda.









8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

sesetengah org mmg mcm tu...
kalau kite diam die kate kite kalah
dipijak2 nye kepala kite nii

bule kite bersuara die kate kite kuang ajoo & mentall


lame222

lagi baik laaahh diamm

lantak og nak ckp ape kan

aku penah kena banyak kali


saboo jee haaa..

siap mention name aku kat mane22

tapi takpe

Tuhan tu ada

walu kite salah atau susah

dia ada kuasa nak bagi siapa menang..


sabar yer yu,,

Patu said...

sabar la ye kak yuyu
ape pun, puisi yag hebat kikiki

cik pulau said...

betol..
diam lagi baik.. hehe..
sabar jela yer...

dD Fabulous | sitekateki said...

hamboiii...anak2 ikan yer...yuyu nie kelakar gak ek...comel2 je dia...

yuyu lar said...

nis:thanks nis..:)

yuyu lar said...

patu:bukan puisi jer hebat,akak mmg hebat pon...lalalalalala

yuyu lar said...

cikpulau: =)

yuyu lar said...

dd:hahahaha...dd cari la lagi anak2 ikan..yuyu nak kumpul banyak2 dlm akuarium nih...ngee~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...