Feb 2, 2011

hadiah dari tuhan

suasana kelas gamat.masing masing mengira pointer midsem.satu demi satu dibualkan.aku menarik diri.undur setapak.langkah demi langkah.gelap.tiada arah tuju sehinggalah anak tangga gelap aku temui.gugusan air mata berderai tanpa kenal erti mengalah untuk berhenti.tetap berderai.

Dalam kegelapan masih lagi terdengar gelak lawa mereka.aku hubungi emak.lebih banyak esakan daripada perbualan.emak pesan mengucap banyak banyak.itulah dugaan.itulah rezeki.peluang masih ada,cuba lagi.


sampai suatu saat aku perlu berdepan.cukuplah kau menangis.perkara sudah lepas.pengajaran.

anak tangga perlahan aku turuni.aku tatap bola mataku dari kaca cermin.bengkak sudah berkurangan.aku silau dengan cahaya matahari.masih keseorangan.terdengar suara daripada junior memanggil namaku tapi aku endahkan saja.

aku bergegas dapatkan teksi pulang ke hostel.trafic jammed.pakcik teksi sudah membebel.aku mengiyakan saja bebelannya.kadang kadang jatuh juga airmata.jangan lemah.kuatkan hati....

9 comments:

Anonymous said...

serius, aku faham apa ko rasa.

bukan anon, ko knl aku, aku knl ko. :)

Yuyu said...

thanxs... bila aku jatuh aku ingin untuk berdiri kembali.susah.

ko kenal aku sekarang tapi aku tak kenal ko...

Anisa Hang Tuah said...

kau kena sabar tau yuyu
kuatkan hati

(:

Yuyu said...

nis..thanxs nis...=)

Eqa Yazid said...

be strong yuyu :')
pernah rase ape yg yuyu rase dulu.

Eqa Yazid said...

be strong yuyu :')
pernah rase ape yg yuyu rase dulu.

Eqa Yazid said...

be strong yuyu :')
pernah rase ape yg yuyu rase dulu.

Yuyu said...

eqa:erm..thanxs eqa..=)

z said...

sabar itu sebahagian dr iman...sabar ye.. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...