Jul 15, 2011

Cinta Jarak Jauh

Satu rasa pelik dan aneh timbuh setiap hari  bila rasa nak menyanyi lagu Arni Nazira CINTA ANTARA BENUA je.



Bila waktu malam pulak rasa nak tidur pasang earphone kuat kuat lagu AISYITERU je. Je je je..




Semua tu nak cakap lirik bait lagunya berkait dengan cinta jarak jauh. Hey youuuu!!! Susah tahu bercinta jarak jauh. Bukan nak tuju kat diri sendiri. Bukan bukan bukan. Nak cakap betapa susah nye buah hati tidak didepan mata. Bagaimana nak elak cinta berentakan akibat jaraknya jauh ???. Terasa macam dalam Tv show indon la pulak. Berantakan ya kawan kawan.




1. Yakin.

Yakin lah bahawa aku sentiasa setia denganmu. Sama sama yakin. YAKIN!!! *genggam tangan macam penumbuk dan ketatkan gigi *

2.Contact .

Bukan bermakna kau perlu dengan telepon 24 jam. Tidak. Cuma selalu selalu la tanya khabar dan tidak rasa seperti 'tunggul'. Kesorangan. Dan bila contact tu jangan la ayat macam dalam twitter. Pendek. Suram sepi saje.

3.Hormat

Walau bukan didepan mata namun hormatlah dia sebagai kekasih / Suami / Isteri.Tak perlu hormat sambil tunduk bagi salam macam robot bagai. Cukup la menjaga hati pasangan. Tahu kita masih ada komitmen walau sedikit. Sedikit? EH BANYAK LA.

4.Elak merajuk.

Merajuk kadang kadang comel kan???  Tapi merajuk berpanjangan buruk tahu. Kalau merajuk hanya reaksi dalam telepon tak rasa macam duduk sorang sorang pysco sendiri ke ??? Dia boleh relek je kau merajuk. Kemonggg (come on) lerrr (lewww).

5.Bergurau selalu.

Kita mungkin tidak dikurniakan pasangan yang lawak macam suami Siti Sarah atau kita bukanlah sepandai Saleh Yaacob untuk membuat lawak. Cuma pastikan hidup dia ceria dengan kita dan kita begitu jua. Bahagia akhirnya. THE END. *tepuk tangan*

6. Memahami.

Lelaki dan perempuan berbeza. Nak paham betul betul bagi aku susah. Bagi perempuan benda yang remeh tu perkara besar dan bagi lelaki perkara besar itu remeh . Errr ???. Kau cakap berbelit lah!!!

Senang cerita bayangkan dia ditempat kau dan kau ditempat dia dan cuba pahami. Selesai.








Sekian ,wabillahitaufikwalhidayah...pis no wor..

P /S: Kalau teori aku salah, tolong betulkan. 

18 comments:

ascil.punye.lah said...

aiii bunyi macam tengah bercinta jarak jauh je..=p

no komen lah.tak pernah bercinta.=___=

Miss Y and Her World said...

bagi saya yang pentingnya kena percaya. kepercayaan tu asas perhubungan. kalau tak percaya, cinta yang depan mata pun boleh berantakan.

Awak Curang. Semua Salah Saya
Seronok Ke Iklankan Diri Sendiri Dalam Facebook?

SyazwanSarawak said...

pehh.

takde idea nak komen pe. haha

vampire's lovex said...

yg fes tu betoiii..yakin !! awek ke pakwe nakal mcm mana pon selagi yakin,ok je hahaha..

serius

Wadai Kipeng said...

aku tepon dia tak angkat pon ?? dah takda, sapa nak angkat kan ? hahahaha

fairuz said...

hm aku pernah rase. kecundang di tengah jalan jua. *sedih

Sunah Sakura said...

cinta jarak jauh... :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

<--- sedang bercinta jarak yg sgt jauh T_T

NaNaKyu said...

sy pon mangsa cinta jarak jauh..ceyy..;ppp

bg sy..kalo nk bercinta jarak jauh..kna kreatif dan memahami.kreatif cipta perbualan dan aktiviti thru phone or internet yg ley rapatkan hubungan korg..jgn asek nk majok je..lame2 laki pon bosan maw layan daaa..dh la dok jaoh..ble dh dpt cntact or jmpe..majok plak dh..dh xdo koje laen ke haaa...

hehe..kalo memahami lak..cm bese la..yg cinta jarak dekat pon same kn..tp kalo yg jaoh mmg kna phm lebey sket..jgn demand nk jmpe je..kna phm la..nk jmpe bkn sng..kalo umah sebelah je ok la ley rempit naek moto kapcai..kalo jaouh beribu batu?tak kan nk dmand nk jmpe tiap2 mggu kot..sabor~

Wadai Kipeng said...

hahahahahahaha

norhatizahmohamed said...

the other victims of distance. hehe

AMMAR YASIR said...

Bestnya lagu Ashiteru

mia said...

oh ini terbaekkk la yu..hehehe..persedian masaehkehkehkeya..nota kecil untuk si dia mungkin..ahkehkehkehke

muhamadsufian89 said...

dulu2 penah cinta jarak jauh tapi kandas sebab si dia kuat jeles dan selalu tak percaya kat sy ni. mungkin bukan jodoh kami. sekarang dah single selama beberapa tahun. hehe

Yuyu Musa said...

@Ascil:hehe..takde bunyi..

@miss y:yup...kepercayaan tu sangat penting..

@syazwan:perghhh takde idea nak balas komen.

@vampire:yup...yakin penting...

@wadai kipeng:_________k.

@fairuz:jodoh mungkin utk lebih baik..

@sunah sakura: :)

@miss lolly:same...

@nanakyu:idea yg bijak.sy sokong.kretip.

@norhatizahmohamed:yup...:)

@ammar:sangat best

@mia:hihihi..nota kecil utk si dia.dia tak membacanya...:(

~..Lesung Batu..~ said...

waaa~ cinta jarak jauh..=)

[sutera kasih] said...

boleh tak fed up ngan hbgn jarak jauh?huhu

ana raisya said...

kadang-kadang tu sakit bile bt pjj ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...