Jan 1, 2011

2010.kau perlu belajar dari setitik airmata

januari 2010.

saat diri ini dilanda macam macam masalah.aku sangat lemah.menangis tu teman.sebak itu jiran.kadangkala tanpa arah tujuan.sejadah aku sujudkan.dari situ aku mula kenal ujian dari pencipta.bahawa hidup aku masih ada peluang.peluang bagi mengubah persepsi aku pada orang.pada dia tersayang.

air mata dititikkan ketika ini.bukan bererti lemah tapi disini la titik kegembiraan aku.

aku masih mengenang dunia lama.2010.sayang itu boleh hilang.percaya la kata kata aku.cuma kau mahu atau tidak.siapa dia untuk kau cinta lebih lebih?dia siapa untuk kau sanjung yang pertama dihati?dia hanya orang biasa yang hanya reti melukakan hati dan jiwa kau saja.percaya lah.ini hidup.kehidupan. KAU HANYA PERLU PERCAYAKAN DIRI SENDIRI.kau tahu bila diri kau berubah tapi pernahkah tahu bila detik orang kau percaya itu berubah?tidak!


pertengahan 2010

masa ini aku mampu senyum.tapi jiwa aku serabut.tiap minggu aku pulang ke kampung.mencari ketenangan.peluk mak.peluk ayah.mereka paham.duit banyak dihabiskan untuk aku.tapi mereka tidak pernah mengeluh.ikhtiar mereka jadi kekuatan aku.serik itu masih tebal.jangan berbangga tentang cinta padaku jika kau tidak pernah merasa kekejaman disitu.


akhir 2010

ikhtiar ayah bonda menjadi doa.doa itu dikabulkannya.tapi aku lupa.
sujud syukur aku dimana?dimana sejadah aku?.aku lupa.subuh aku dimana?zohor aku bersama asar.magrib aku dihujung usia.isya aku hanya dalam mimpi.tolong ingatkan aku tentang dosa.tolong pujuk aku tentang besarnya pahala.biarkan orang lain.dia adalah dia.kau adalah kau...ampunkan aku tuhan.hari ini baru aku sedar tentang ujian,tentang nikmat.perihal leka.ampunkan aku tuhan...


selamat tahun baru 2011.semoga ia datang bersama cahaya.diakhiri bersama sinar.ujian adalah untuk mematangkan.ujian untuk kau kenal siapa diri kau dengan DIA.ujian untuk kau tabah bukan melemahkan kau.disaat ujian melanda itu,DIA sedang bercakap dan mengajar dengan kau tentang erti mengapa kau dicampakkan ke dunia ini.DIA ajar kau berfikir apakah?siapakah?bilakah?dimanakah?bilakah?...

jangan kau EGO denganNYA sedangkan KAU TENGAH MENUMPANG DENGAN SEGALA MILIKNYA...KAU HANYA SEKERDIL ZARAH YANG BERLAGAK HEBAT..padahal kau lah yang hina lagi dina...itulah aku dikala lupa.


1 januari 2011,
salam sayang,
nurul jannah musa...

8 comments:

Anisa said...

aku baru teringat hari ni adalah tahun baru
heh..

be strong okei (:

Yuyu said...

hahaha...sbb semalam ramai sgt blogger ckp pasal thn bru,mcm smlm thn baru.

=)

efa said...

happy new year :)

Yuyu said...

happy new year ifa!

pilotHans said...

happy new year 2011 ^_^ lupekan yg pahit, ingat yg manis :p

my latest entry ->http://www.yohanibrahim.com/blog/as-we-say-goodbye-heres-the-10-best-songs-of-2010

Yuyu said...

=) pilothans...

Patu said...

hensem gile header ko. buatkan satu untok aku weh

Yuyu said...

pat:anisa hangtuah yg buat..ko bodek2 la dia..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...