Jan 15, 2011

telinga lintah

Karim membonceng motosikalnya dengan laju.sampai di rumah Osman.rumah kampung berumput karpet.


"Man oh Osman".Jerit Karim.


"ada apa ni karim?.

Osman membetulkan kain pelikat yang dipakainya diselangi bunyi tapak kakinya bising memijak setiap anak tangga rumahnya.kopiahnya yang senget dibetulkan.


"anak si Melah yang cantik tu ditangkap basah bersama anak kamu si Rahim.ni aku nak datang bagi information la sebelum orang kampung heboh berita ni."

Perlahan suara karim menyampaikan berita.sementara itu,jari telunjuk Osman ditunjuk menegak kebibirnya agar perbualannya menjadi rahsia daripada isterinya,Limah.Limah ada sakit jantung.Risau agaknya jika terdengar bininya itu.

"apa????Rahim kena tangkap basah".

Limah yang asalnya berada didapur tiba tiba menyampuk perbualan kedua dua lelaki berumur itu.



moral of the story:

dalam drama atau kebanyakkan cerita melayu.yang duk beribu batu pun tiba tiba boleh muncul dan  menyampuk konon konon terdengar perbualan..apa kejadahnya?


ps:aku hangin dua tiga menjak ni layan cerita melayu yang patern lagu ni.haiya..








12 comments:

hana said...

huhu..
bese la tu..
sume same aje..
busan pn de gak..
heheh

Patu said...

kesimpulan. cari la hobi laen yang lebih bermakna

yuyu said...

hana:tula..aku masih harap dorang wat cite yang ade logik...

yuyu said...

pat:aku nak membaca buku dan berenang jela pasni..hobi baru..keh keh keh

za petrelli said...

hahahhaa

mia said...

ahkahkhakaa...begitu rupenye.. *sampuk mia dr belakang*

ahahhaaaa

yuyu said...

za:hahahhaahhaa

yuyu said...

mia:cuba ukur jarak awk dgn saya..pastu bru bleh menyampuk...hahahaha

plumpy.tootsie said...

LOL.cerita melayu mmg agak gua tak berkenan part2 gitu.

btw,lu tgk puteri kayangan tak?

kah kah kah!

yuyu said...

plumpy.tootsie:puteri kayangan guwa tengok sbb heroin cantik...hahaha

Un Phat Lee said...

hahadoi...gua rase lu termiss satu episod ni...ehe

yuyu said...

lee:kalau camtu guwa kena dolod la.takleh jadi nih...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...