Jan 17, 2011

adat.tradisi.bikini.

Pagi itu ada subjek Pendidikan Jasmani(PJ).adat budak sekolah rendah beratur di luar kelas mengaminkan doa pagi.lepas tu kelas aku bergabung dengan kelas satu lagi ke padang sekolah.cikgu PJ menunggu.


adat ibu beli baju,seluar macam macam lagi yang sama dengan abang.sampai sekarang baju kurung untuk raya pertama adalah sama dengan baju ibu.yang lelaki pula baju melayu satu kaler.satu famili sedondon.izinkan aku,ijinkan aku gunakan guwa.keh keh keh...


disebabkan adat, maka ibu beli seluar track gua dan abang adalah sama.cuma dia punya saiz besar.saiz apakah?saiz seluar la ngek.hari yang cerah itu gua memakai seluar track hitam itu.

seorang budak lelaki kelas sebelah yang bergabung dengan kelas aku untuk PJ gelak gelak dan bisik bisik dengan kawannya sambil pandang gua.nak kata gua cun masa tu,tak jugak.comel tu tak dinafikan la.ohh sebab tu kot dia pandang.gua berjalan ke depan sebab tak selesa dengan pemandangan 2 ekor lelaki tersebut.grrrr...

seluar track gua mencecah ke lantai.puas gua tarik dan lipat  hingga atas pusat,masih lagi mahu mencecah ke bumi.apakejadahnya degil sangat seluar hitam ni?

Sah!!!gua silap pakai seluar abang.cilabai.

balik di rumah abang membebel sorang sorang.turn dia PJ esok.gua takut .dia memang macam hantu.tapi apakan daya manalah gua perasan tu seluar dia.

nasib baik abang itu lelaki,kalau perempuan mungkin bikini kami pun sama.bikini?oh tidak mungkin,memang gua iras iras dia tapi gua sopan kot.lagipun nak ke Bali gua tak mampu lah.


selingan...

sedaya upaya memasuki stokin hingga ke paras pusat.mangsanya redha je.

oh hampir berjaya,beginilah gaya gua sepoloh tahun lepas taknak kasi seluar track hitam tu londeh.

wah hasilnya.lihatlah gaya aleesya.pasrah.abaikan kesepahan dibelakang.

ps:mungkin adat segalanya sedondon/sama ini akan diperturunkan kepada anak cicit gua akan datang.tradisi kot.keh keh keh...

7 comments:

Patu said...

ko ni memang.
siket lagi aku nak terbabas tadi.

vampire's lovex said...

hahaha... sedondon sampai sama saiz..terbaekkkk

yuyu said...

patu:asal kau x terbabas jer?keh keh keh..

yuyu said...

patu:asal kau x terbabas jer?keh keh keh..

yuyu said...

vampire:skrg ni saiz x same jd la lodeh sluar tuh..haha

bukudiarysofea said...

apa yang saiz besar uh?
hahahhaha
sengal.

yuyu said...

buku:xde2...rahsia..kah3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...