Dec 19, 2010

aku kena kahwin pilihan mak

tepat 7.45 pagi aku bangun.nak ke toilet.subuh ke mana,isya kemana entah aku terus ke katil semula.tiba tiba teringat perihal semalam.rumah aku dipenuhi ramai orang.mak cakap tak payah pergi ke sekolah.bukan ke aku sekarang sudah 3 tahun tinggalkan sekolah?oh kolej la mak.

setahu aku orang ramai sebanyak  2 gerombolan atau 2 puak atau 2 group atau bla bla bla itu adalah dari utara tanah air.mereka saudara mara cik ngah aku.oh dari perlis.joh noh mai ke terangganu.tiba tiba aku dengar makcik aku cakap "kau dah ditunangkan sebelum ini,mak kau yang setuju dengan pingangan mereka dan kau sudah ada tunang."


what the?

"mak!kenapa terima pinangan orang lain?yu tak tahu pun yu dah bertunang.taknak!!!"
tanpa mencari dimana mak,aku terus talipon mak.guna teknologi sedia ada.

"mak,guwa tak boleh terima guwa ada tunang,guwa nak batalkan semua ini"
tanpa usul periksa dan mengetahui siapa jejaka tersebut,dengan lantangnya guwa (aku) bersuara.

"kokye pun pergi la salam dulu dengan tetamu".
tiba tiba datang dari mana entah suara mak dan menyuruh guwa bersalam dengan keluarga bakal mentua aku.hah bakal mentua?gila!

guwa dengan patuhnya pergi bersalam dengan semua orang.mereka di tangga rumah guwa.bukan ke rumah guwa tidak bertangga?takkan tiba tiba rumah agam guwa jadi istana SM Naza kot?

tiba tiba tangga rumah guwa jadi berpusing pusing gaya hindustan seperti diatas.
*picture ehsan belas mr.google.


tengah sibuk bersalam siap cium tangan bagai lagi,guwa terpandang satu wajah kacak.dia senyum kepada gadis berbaju kurung ini,pandangannya redup memandang ke bawah kerana sememangnya dia lagi tinggi dan tinggi dari guwa.
*sila bayang gerak geri guwa sangat slowly*
badannya sasa,kulit persis remy ishak campur ezlan yusof,rambutnya lebat,tinggi.guwa terpaku tapi langkah  guwa harus laju sebab guwa kena malu,guwa la si gadis yang diraikan di majlis itu.guwa haruslah malu berhadapan dengan keluarga yang meminang guwa.guwa harus masuk ke bilik sekarang barangkali akibat malu.cehhhh!!geli geli.



"mak,gaya dia persis ini ke mak?dia hansome macam ni ke?oh makk!!sangat memahami jiwa anakmu.yu setuju mak!!"
gedik gedik gedik...

agaknya kalau mimpi semalam tuh guwa sambung lagi malam ni,boleh jadi macam ni tak?
semalam bertunang,malam ni kahwin.buat resepsi macam ni la mak yek?
fuhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!

p/s:tula kau yuyu,sebelum tidur tuh jangan la tengok gambar orang kahwin banyak sangat.paling kurang baca doa dan basuh kaki dulu.ni main redah je.mimpi bukan bukan.tapi kalau jadi betul,guwa suka beb....keh keh keh keh keh...hik hik hik....



13 comments:

AISHA INANI said...

fuyohhh!
igt betol2 la tadikk.
sekarang susah nak jd cam tuh kan?
parent pon mcm mls nk jodh kan anak2 hermmm

PIDUT ASiS said...

naseb bek mimpi..kalau tak melepas la pidut..hahaha

yuyu said...

aisha:hahaha..klaw betol2 mgu depan jugak i kawen you..keh keh keh

yuyu said...

pidut:hahaha..takpe2,pidut yg melepas asalkan remy ishak gua tak lepaskan..gila kejam..hehehe

mia said...

cetttt...ahahhaaa...nice yuyu, agak3 mlm ni mmpi 1st nite x?khakahkahakaa...abesslahhh

yuyu said...

mia:hahahhaa...bleh jugak tuh..amin...hahahaaha

rockinsudu said...

haha. ingat betol2 je td. haha

yuyu said...

rockinsudu:ohhh aku harap ini semua betol sbenarnyer...huhu

pikapie said...

remy! hikhikhik

yuyu said...

pekapie:remy!i punya okeh..hik3

Miela Tahril said...

haha ngeng betul...ehhh remy ishak tak hndsome la :)

yuyu said...

miela:hahahaa..hensem la.macho..ishh...*tak puas ati..keh3

Kad Kahwin Murah said...

haha mimpi ke?
adess..
ade bagusnya pilihan mak nie, sebab semua mak nak yang terbaik untuk anak dia..

tapi hati kita nak tak nak aje :)

Kad Kahwin Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...