Jun 30, 2011

Lepas putus cinta, perlukah terus cari penganti?

Hik hik hik. Sebelum cakap lebih laju dan gelojoh lagi, aku nak gelak sopan dulu, Hik hik hik. See, tajuk macam apa je (garu kepala). Aku nak cerita ikut pengalaman orang  sendiri. Cewah. Kuis kaki atas tanah dulu sambil gigit kuku. Can you see kegedikan? Urghhhhhhh!!!!



Bila kau putus terus ada penganti.


Mungkin kau sayang penganti tu separuh separuh. Bekas/parut/sisa masih ada pada yang lama. Sikit sebanyak masih sayang. Ye dak? Tanya diri sendiri okay. Untuk aku, Ya. Jujur la pula. Kemudian try sayang orang lain / penganti. Paksa diri. Kesian si dia okay. Lama lama dia tawar hati dan kau pula meroyan. Kemudian patah hati. Makan hati. Mula salahkan diri sendiri dan maki dia pree periii...


Bila kau putus, tunggu lama. Relax. Kemudian ada penganti. 


Masa nak ada penganti tu lama bertahun tahun. Pelbagai cabaran ditempuhi (ayat spm), akhirnya kau temui bakal Mr. Right. Tak rasa suwittt ke tu? Tak ke rasa sebelum ni kekosongan tu diisi dengan benda baru yang bunga bunga ???  Hati terbuka seperti ada cahaya bersinar sinar silau kalah panahan silauan kepala orang botak. Haaaa giteeew.

Dalam masa bertahun, belajar dengan pengalaman lama. Kau frust bila dia dah ada orang lain tapi kau solo . Belajar erti makan hati, sabar. LOL. Kau boleh bukak mata "Dulu aku salah apa eh?"."Dulu...aku kurang apa eh?". Eh eh eh....

Dari situ la kau boleh mulakan hubungan baru dan perbaiki daripada pengalaman lama. Matang. Ya! kau akan menjadi matang dengan sendirinya. Ho ho ho. 

Selepas bertahun putus, single. Kita dah takkan salahkan ex 100%  kenapa dulu  putus. Sebab 'masa' Itu mengajar. Dimana salah kau dan dia? Mula mula putus...memang  tak nampak salah diri sendiri. Salah dia asyik muncul. Lepas tu benci. Mencarut maki maki maki. OMG!!!

Lama lama boleh jadi kawan balik. Shake hand . Salam salam. Takmo gaduh gaduh. Musuh musuh takmo.


*gambar hiasan*


Aku pilih Tunggu dulu, tanya hati kemudian baru buka untuk yang baru. Korang??? Heeee....

Apa aku cakap ni ????.(Anak mata hitam pusing pusing banyak kali)

10 comments:

Azlan Hasan said...

hehe..salam..aku rasa patut tunggu dulu..hehe..sebab kalau takde gap takut keputusan yang diambik tu masih dipengaruhi oleh benda lain..hehehe

Regards,
-Strider-

forever love said...

tunggu lama2.. dah sedia nak ada perasaan sayang kat seseorang.. baru terima

yaya_flanella said...

:')

KecohAbes said...

bile da ready,barulah pikir nk cari lain..hu3~

Faiz Tapit said...

: )

myra yusreena said...

betol3..me too..kang mane taw bole baek ngan ex lame..weehuu..bek tggu jap smpi btol2 sure..hoho ;p

Ain Zulaikha said...

tunggu lama sikit baru cari peganti.. hik hik hik

Anif Abdullah said...

perlu bersadia dulu..bru cari..keh4

Cahaya Mama said...

yuyu,kalo tengah 'berehat' ,tetibe ade yg dtg bg salam cmne?,.ni lebih kurg 7bulan,xsmpai betaon2 pon,..dh gane?,.agk2 pembaikian diri tu cmplete ke x?,.ke 50% je?,.huk3

Yuyu Musa said...

ikut kata hati..kalau dah terbukak..say hi balik.hihihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...