Jun 3, 2011

Filem Nur Kasih

                     


Permulaan filem ni aku hanya suka time ada lagu je sebab awal cerita dah sedih tapi aku tak dapat rasa pun sedih tu. Tengok pelakon menangis, Tak sampai feeling tu untuk menangis juga. Ecewah. Tapi filem ni ada mesej. Tettttt. Bunyi mesej.


1.Part ustaz baru nak cerita pasal puasa tu datang dan cakap ' matlamat tak menghalalkan cara' sebab anak murid Adam tak menutup aurat dan bergaul lelaki perempuan semasa berada dalam kelas agama. 

Pandangan saya yang tak bertauliah, Uztaz.

Mana boleh paksa orang sesuka hati sedangkan budak budak tu baru nak belajar agama. Kalau paksa lagi la memberontak. Tiba tiba kau suruh dia pakai tudung tapi hujung pangkal kau tak kenal dia. Silap besar la.Bersihkan dulu hati mereka dan diri sendiri, ikhlas dan kemudian baru tegur. Eh jangan tegur tapi berkawan la dulu dengan mereka. Ye dak?. Ibarat nak suruh lelaki berhenti tengok porno secara mengejut. Porno? Eh tersasul.


2.Part Jehan Miskin nak bina club

"Hey lelaki, kau rasa hebat ke kaya dengan duit haram ?". Tu je aku nak cakap. Tiba tiba emo pula. Ha ha.


3.Part Mamat tanya Adam


"Nak sayang sikit ke banyak?'

"Kau sayang sikit, kau dapat sikit la ." Aku jawab. Adam jawab aku tak ingat.


4.Part Adam menangis sebab Nur keguguran 


"Kenapa tak henti henti ujian Allah berikan. Adam dah letih ". Adam mengadu kat Aidil.

Aku nak jawab kat Adam ....

"Sebab dia nak kau dekatkan diri dengan -NYA la. Sebab kau terpilih . Sebab DIA sayang kau. Sebab kau diuji untuk jadi lebih baik. Sebab nak hapus dosa lama kau , sebab kau sedang bercakap dengan-NYA tentang ujian hidup.." Woah banyak la pula.


Sinematografi filem Nur Kasih ni cantik. Superb.


Hah sudah , aku dah jadi pengkritik pula dah. 3 atau 4 lagu je aku rasa ada dalam filem ni. Sorry kalau salah. Hehe. Aku suka lagu ni..

            


p/s: ini bukan review filem berbayar. Semua pandangan aku semata mata.Ngeh ngeh ngeh. Haishhh.Oh kepada korang yang puasa hari ni (1 Rejab), Selamat Berpuasa .


Kau lambat yuyu, semua orang dah tengok Nur kasih, Kau baru nak cerita? Oh my!!!* Tepuk dahi.

11 comments:

budaksetan said...

tiz zaqyah lagi cantik dari kak yuyu, HAHA

Are Kam Eq Bayl said...

x best !!!

Yuyu Musa said...

@budak setan:Eleh..


@are kam: agak tak best!aku gelak bukan nangis

Tok Esah said...

haahhaa, bile plak kak yuyu anak pak musa ni nak berlakon yer... hehe

Tok Esah said...

haahhaa, bile plak kak yuyu anak pak musa ni nak berlakon yer... hehe

Yuyu Musa said...

@tok esah: x blakon dh..haha..

HaNa Hani said...

leh jadi pengkritik tetap lak pasneyh
^_^

EZAN IDMA said...

waa tak tengok lagi sobs

Yuyu Musa said...

@hana:hahahaha...terus dihentam r pasni..


@ezan idma:tak payah tengok..hahaha

nik lan nik mat said...

sy bukan anak ikan tapi nak komen jgk..

cite ni buat sy x nangis

Yuyu Musa said...

@nik:kan...tak rasa nak nangis..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...