May 23, 2011

Lelaki Indon , Kahwin , Pak guard dan bininya



Tengahari yang panas . Peluh menitik setitis dua . Rasa dahaga bagai ingin terjelir ( OMG!) . Maka aku pergi ke kedai makan dalam kolej membeli Lemon Ice Tea . Oh kegemaran aku sekarang ini . Lepas ambil terus pergi ke kaunter sambil layan lagu meteor garden ' Wo Yao De ai ' . Volume lagu dikuatkan , Jika earphone boleh bercakap dia tak mahu lagi aku jadi tuannya barangkali sebab suka pasang lagu mengalahkan speaker orang kahwin.

"Awak ni dah kahwin belum ? " . Mamat Indon jaga kaunter tanya aku .

"Berapa ni ? " . Aku taruk botol air atas meja tanpa memandang kearahnya.

"Awak ni dah kahwin belum ? ".

"Ya, dah kahwin. ".Aku bengang dan jawab kemudian tunduk.Dalam hati cepatlah weh aku nak kejar bas ni , aku dahaga la .

"Oh ye ke ."

"Berapa ni ?'

"RM 2.20 "

"Oh 2 Ringgit eh ?"

"2 Ringgit 20 sen."

"Apa ! 2 ringgit ???? " .  Memang la mula mula aku tak dengar dia cakap 2 ringgit sebab aku dengar lagu tapi bila lagu perlahan ambik kau aku buat buat pekak .

2 ringgit tu aku ulang sebanyak 5 kali .

Aku hulur duit dan terus blah .

Ps :  Muka aku ni dah macam orang kahwin ke ? .Nasib baik aku buat pekak je . Kalau aku buat bahasa isyarat tadi ?.


***********


Di pertengahan jalan sementara menunggu bas , Aku lepak dengan budak kelas . Pelawa lemon ais tea setitik dua kat dorang . Kemudian datang la pak guard lingkungan 40 - an . Entah macam mana dia boleh ceritakan pasal perkahwinannya . 

"Bini saya pun ambil  kos Medical Lab macam korang juga tapi sekarang cuti bersalin ."

Kami angguk.

"2 semester dia extend . 2 orang anak dengan dia .  Kesian kat perempuan sekarang ni ramai sangat , So tak salah aku ambil dia jadi bini nombor 2 ."

Aku telan air liur kemudian kawan kawan aku buat buat sembang sesama mereka . Dengan harapan bas datang secepat kilat .


Sebelum pak guard tu blah , Aku sepatutnya tanya "Pakcik ada kena mengena ke dengan Salih Yakob?


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Dua golongan lelaki diatas adalah perempuan paling tak suka. 

Moral : 

1.Kalau nak tegur / kawan dengan perempuan , tak perlu la pergi tanya statusnya terus terang sambil buat muka minta pelempang .

2.Tak perlu la teruja sangat wahai lelaki pada pertama kali sembang dah nak cerita kehebatan diri yang tak hebakkkk!

3.Buat Pakcik , tak perlu la berbangga kalau bini pakcik sekarang ni tua setahun dari saya dan sebaya anak ke tiga pakcik . 






29 comments:

Anisa Hang Tuah said...

pergghh
pacik salleh mmg segak

Yuyu Musa said...

haha.taw xpe.ko berkenan jgk ke nis?

Faiz Tapit said...

brani die kaco... grrr

EZAN IDMA said...

yhaha pakcik tu nak cr isteri ketiga kot?

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

haha...hots betul ko...ramai minat..kesian faiz banyak saingan.. =P

iz said...

azam tahun depan..

nak menuntut ngan Abg Salleh..
yehaa..

*cimOt* said...

kalo ko ckp xkawen lg mesti dye kasi free..hahaha

NuSaNa NoSa 91 said...

klu lelaki ckp sal status, mmg mengerikan.. nmpk gatal~ ngeeee~ >.<

akmalhilmi said...

meh jadi bini smpnan aku
hahaha

Ujang9897 said...

moral of the story siapa nk ngorat yuyu tuka cara lain ok..hahahah

Alan said...

indon hak hak hak

Naddia said...

xkn la pak guard leh kawen dgn budak medic..ppfftt..

bini ke 2 plak tuh. cis..

fierapirot said...

hahaha...kalau fiera cepuk dengan tapak kasut je..tonyoh tapak kasut kat hidung die...kekekeke..

Paan Sabri said...

salleh yaakob legend kot.. mmg cukup kuota, siap duduk rumah dekat2 lagi, haha. aku cukup la sorang.. takyah ramai2..

shidaidris said...

comel sangat kamu ni smpai indon pun tegur....i kalau indon tegur memang jeling jelah...haha

eh eh pakcik pun nak poyo agak2 lah kan....cakap kat pak cik tu jangan tau kahwin je, tp tanggung jawab kena laksanakan jugak

JIJI YU said...

sume pompuan benci ke laki camtu

Yuyu Musa said...

faiz:hi hero...:)

Yuyu Musa said...

ezan:hahaha..tak kuasa aiii..hik3

Yuyu Musa said...

iqbal:hot la sangat..

Yuyu Musa said...

iz:silakan..hahahhaha

Yuyu Musa said...

cimot:tp tu bkn kedai dia...haha

Yuyu Musa said...

nusana:kan....gatal..hahaha

Yuyu Musa said...

akmalhilmi:GILA KAU!

Yuyu Musa said...

ujang:caranya kasi aku lamboghini($$$$ kt mata aku ni,nmpk x?)hihihihi

Yuyu Musa said...

alan:hak hak hak...indon

Yuyu Musa said...

naddia:cisss...ntah la pakcik tu..kah3..

Yuyu Musa said...

fiera:hahahha..jangan...(baik x baik x?)

Yuyu Musa said...

paan:hahaha.duduk dkt2 umah??hebatla dia..

Yuyu Musa said...

shida idris:tanggungjwab penting..hik3..


jiji:yup.semua kot..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...