Apr 6, 2011

AIR


Begitu indahnya hari bila  takde kelas dan kena buat lab report bertimbun timbun.bila bangun pagi,cahaya matahari memancar dari tingkap.seakan senyum padaku.aku segera ke bilik air bagi membersihkan diri.oh air karat  bewarna keemasan.sukanya sukanya.sebab air nampak mahal dan warnanya seperti emas,maka jumlahnya pun sedikit.ada la dalam 2,3 titis.cukup cukup nak cuci muka dan gosok gigi.





ni lukis ke conteng???kehkehkeh.bila petang menjelma,air pun dalam setitis dua dari paip dan aku sayangkan air dari gunakannya sia sia,maka aku tidur.mandi pun tidak.hujan diluar membuatkan lena semakin panjang.



sedar sedar pukul 7 petang.solat pun belum.tergesa gesa ke toilet,alang alang masuk melangkah ke bilik air sebaiknya aku melakukan beberapa tugas...nasib baik air dari 2,3 titis kembali jadi berbaldi baldi.banyak air.rasa lagi mewah.



aku pun mandi la sambil menyanyi nyanyi lagu anuar zain.bila syampoo rambut pula terasa macam kepala diurut oleh tangan sendiri.seterusnya aku gosok gigi,maka bertambah jarang la gigi aku.muka pula bila dicuci dengan lembut. aku rasa mulus je kulit.wahhh giteew.


lepas mandi,tuala aku pun dah bertukar emas.perghhhh!!kau ada??air dalam baldi aku pun warna emas.sebenarnya air karat tapi aku nak sedapkan hati dan aku redha je mandi.bayangkan...

  karat  + air + sabun lifebouy berketul ketul = ?

air+ syampoo treseme berbuih buih + karat = ?

ubat gigi Darlie + air + karat = ?

pencuci muka + air karat persis gold = rania gold?


lama lama aku mandi air karat rasanya kulit boleh jadi tan kot...

macam Beyonce ni hah..woahhhh...






TOLONGLAH KEMBALIKAN AIR BERSIH KEPADA KAMI PENDUDUK SELANGOR!!TERUTAMA KAMI YANG BERADA DI DELTA HOSTEL yang berseri lagi meriah ni.KEMBALIKANLAH AIR BERSIH BUAT PENDUDUK SHAH ALAM yang kaya dengan show artis  ni.



TOLONGLAHHHHH!!!

credit pic:mr google

14 comments:

iz said...

haha..rania gold?kah3..apa salahnya..blasah je air karat..taruk gula jadila teh,kan?haha


http://cintailmu89.blogspot.com/2011/04/kenapa-saya-tinggalkan-perodua.html

yaya_flanella said...

tak elok doe basuh muka dengan air karat. *oh lupa muka kau memang flawless. kental.

Suzy Nor Arniza said...

gigi ko bukan jarang...tp kadang2..hehhehe...kulit mulus, xpe kot gune air emas... :p

Faiz Tapit said...

ecece... taw lah kulit mulus pulus...
ekeke

yuyu lar said...

iz:ahhahhaha..pandai2..

yuyu lar said...

yaya:taw takpe..kehkehkeh..flawless hang!!

yuyu lar said...

zy:hahhaha..jarang weh..terang terangan lg..keh3

yuyu lar said...

paiz:eleh..

||| PöJìé PööH ||| said...

nangesss Yuyu bertukar menjadi Beyonce!!

yuyu lar said...

POJIE:HAHAHA....pitam terus...

Khuzrin Kamarudin said...

air penting wooo...

Faa Eryna said...

weh, kenapa comel sangat lukisan anda ? rasa macam nak makan . ;)

yuyu lar said...

khuzrin:sangat penting woooo

yuyu lar said...

faa:hahaha..amatur mlukis mmg comel...keh3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...