Apr 30, 2011

Kakak penyayang dan Adik Budiman




perjalanan aku balik ke kampung.lupa pulak nak kalerkan kereta.haiyaaa.


minggu lepas aku balik kampung 2 hari.bayangkan balik ke terengganu 2 hari,memang la hidup aku dalam kereta je.tapi aku puas.terima kasih kakak tumpangkan saya.lain kali boleh tumpangkan lagi.keh keh keh.


dalam 2 hari tu hanya 4 jam je aku sempat tatap muka mak aku.masa selebihnya aku bersantai atas jalan raya dan cukupkan waktu tidur.petua nak cantik perlu cukupkan tidur.tips tu tips..


dalam 2 hari tu,aku rasa seperti seorang bussiness women yang sangat sibuk.yela,kena gunakan masa secukupnya selain tidur.bukan senang dapat balik kg.kesibukan aku kehulu ke hilir sampai lupa adik perempuan aku dah 12 tahun.tahun ni dia ambil UPSR.kejapnya masa berlalu,seingat aku baru lagi aku ajar dia bercakap panggil 'kak yu'.penyayang juga aku ni ajar adik bercakap.


aku ter-sedar dia darjah 6 pun sebab tengah kemas barang nak balik shah alam,aku pandang cermin dan terpandang dinding almari ada ni hah.



"jikalau saya dapat 5A UPSR saya akan puasa selama 2 hari"

rupa rupanya perangai ke-azam-an kuat ,tinggi budi pekerti,jujur,tawaduk,warak,alim,sopan aku diwarisi adik aku,nurin.fuhhh bangga!.mana tak turunnya kuah kalau tak ke nasi.ye dak?


lama aku tatap muka kat cermin.sekali sekala pandang lagi nota kecil nurin.aku senyum.ngeh ngeh ngeh.puasa tahun lepas punya lepas pun belum ganti.lepas ni aku nak buat nota camni tampal dinding locker roomate aku juga la.


"puasa tahun lepas akan saya ganti.".nak ganti tu memang la nak sangat tapi lupa la berapa hari.sob sob sob..

10 comments:

Faiz Tapit said...

ape daaa.... boleh lupe... grrr

EZAN IDMA said...

haha. same lah adek saye pon nak amek upsr taon ni, nak suro die bernazar jugak la.

yaya_flanella said...

comel gile nazar camni adik lu yu..hee

yuyu lar said...

FAIZ:hehe..tp skrg dah ingat

yuyu lar said...

ezan:haha...bagus2...


yaya:comel mcm akak dia la...haha

Are Kam Eq Buyl said...

rrrrrrrrrrrrrr

strawberrycincau said...

hehehe.. comel jer nazar cenggitu.. suci dan kudus.... =p

yuyu lar said...

are kam:gggggggggrrrrrrrrrrr



strawberry:hehehhe..suci dan kudus mcm akak dia la..ngeh3

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

cayok2 cakap kat adik tu..hehe..

err..lupa?..ape daa..ganti sebulan terus.. =D

yuyu lar said...

iqbal:hahhaha...bila ntah upsr tuh..ngeh3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...