Apr 24, 2011

Penangan Justin bieber datang ke Malaysia.



Demam   justin bieber datang ke Malaysia belum sembuh lagi?.so,mesti korang nak tahu kesinambungan beliau kan?aku tahu tuh.tambah2 lagi peminat dia,sabar sabar,ini entry bersih beliau.pasal bibir.peminat justin bibir sila baca okeh.


nahhh kisss!!!muahhhhhhhhh!!!

kenapa bibir boleh jadi lebam?

Paras hormon estrogen rendah.hormon ni membantu dalam proses penghasilan sel kulit baru.bila kulit tak berupaya melindungi dan melembap,so ia jadi mengecut dan mengendur.bibir kemudian jadi kering dan lebam.rasa macam buat asaimen la pula aku nih.

merokok!

salah pilih lipstick/gincu.
Bukan aku nak  merendahkan martabat lipstick murah tapi alang alang beli lipstick,better beli yang berkualiti dan harga agak mahal sikit.contoh revon,maybelline dan loreal.pakai lipstick jangan terlalu lama okeh!.aku lebih selesa pakai lipice sahaja daripada lipstick.kehkehkeh.

macam mana nak rawat bibir hitam?
  1. sapukan madu pada bibir dalam 15minit.lepas tu boleh bilas dengan air bersih.
  2. ubat gigi boleh disapu dalam 3 minit sebelum mandi.ubat gigi ni aku biasa guna untuk tanggalkan kesan lipstick.
  3. gunakan marjerin dan sapukan pada bibir untuk jadikan bibir merah.perghhh!!!bak delima merekah tuh.
  4. tumbuk halia dan sapu pada bibir setiap malam sebelum tidur.
  5. uncang teh yang direndam dalam air sejuk boleh melembapkan bibir.

macam mana nak rawat bibir kering?

  1. minum air air suam dibancuh dengan gula merah dan asam jawa.
  2. air kelapa muda dan sebiji telur ayam kampung dan minum bila cuaca panas.yang ni confirm aku tak buat.dan sebab tula bibir aku kering bak sabut kelapa.
  3. gosok bibir dengan berus gigi berisi ubat gigi .



akhir kata,jom sama sama kita mencuba!!!!

ps:justin bieber ???euwwwwwwwwwww!lansung tak minat.ngeh ngeh ngeh...

13 comments:

Pendekar Laut said...

cikgu pernah berkata,jangan selalu jilat bibir sendiri apabila terasa kering,sebab dalam air liur ada agent yang menyebabkan bibir kering

alexa yussida said...

letak vaseline je..kekeke

nurayunni said...

xsuke bibir pkai lipstick...nampk mcm tua je...

yuyu lar said...

pendekar:tu tips jugak..hehe

yuyu lar said...

alexia:hehehe..a'ah kan.vaseline bleh ganti marjerin..hehe

yuyu lar said...

nurayuni:tgk jgk pada kaler..hehee..pkai yg nude nmpk muda ape..hehe

♥sophie♥ said...

heeee,, bole prakik nie,, :D
thanks for sharing ! (^_^)V

HonEyBuNNy said...

salam ziarah...

nak cuba la tips neh....;-)

tapi selalu letak vaselin ja..hehe

hiro said...

i minat!

kah kah kah.

yuyu lar said...

menyampah ngan kau hiro...arghhhhhh!!!!hahahaha

yuyu lar said...

sophie:bleh2 try...hehe



honeybunny:hehehe..yuyu bru beli vaseline..nk try..ngeh3

M a s A z i m a H said...

yg letak madu.. lepas 15 minit jilat je bibir.. HA HA

yuyu lar said...

mas:hahaa...madu pon ok jgk..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...