Apr 9, 2011

Bedtime story .Cerita Dulu Dan Sekarang

Masa kecil kecil dulu korang kalau nak tidur kena ada bedtime story dulu ke baru boleh tidur?ala..macam dalam drama tu.mummy daddy duduk sebelah ,kemudian keluarkan buku cerita dongeng cinderella,bercerita la sampai korang tidur.ini stok stok anak orang kaya.


kalau aku ,masa kecil kecil dulu mak selalu juga cerita.dia cerita hantu kasi aku tidur cepat.memang menjadi la.sampai terbawa dalam mimpi lagi.walau cerita hantu yang sama mak aku cerita,tetap mujarab untuk setiap malam.mujarab bagi mata aku tutup cepat.






bedtime story versi mak.


bedtime story versi ayah pula aku tak dapat nak searching/refresh/reload/recall  ingatan aku.maknanya tak ada la tu.ngeh ngeh ngeh.


kalau bab nak kasi bedtime story tu lagi cun kan,lagi menarik lagi  bila disertakan dengan muzik kan?sebab tu la kot adanya syair,seloka semua tu.kalau takde hiburan macam tu statik jela jalan cerita tu.ibarat Big Bang menari tanpa lagu,Rain gerakkan mulut tapi  tak keluar suara.ibarat Rosalinda (penyanyi dangdut siam/kelantan) menyanyi dan menari tapi pakai baju kelawar(kaftan makcik makcik duduk rumah).semua tu kan tak kena?.okeh terlebih melalut disini.


sekarang ni ramai orang menyanyi macam bercakap.campur aduk bahasa.dalam bercakap ada lenggok ritma.contoh...


ZEE AVI-KANTOI

Sebenarnya idea zee avi ni dah lama.tak percaya sila tengok ni...

P.ramlee, Dengar ini cerita.



ps:kalau takde yang dulu,takde la sekarang.entry ni semacam serius pula.


4 comments:

yaya_flanella said...

wah. peminat p. ramlee eh. hee

Pojiepooh Abdullah said...

lalink!
apa significant bedtime story dengan lagu P Ramlee??
#pengsan

Yuyu said...

xde kaitan

Anonymous said...

zaman kechik dulu suka dgr citer cinderella, konon nak jadi princess...sgt hingusan...nostalgia tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...