Mar 30, 2011

BAS

Semalam tunggu bas macam biasa nak ke kelas,bas lewat hampir sejam.oh biasa.sebelum naik bas terasa dahaga,aku beli jelly kelapa.ngeh ngeh ngeh.

"yu,tak boleh bawa masuk makanan dalam bas".kata kawan aku.

"oh ok.".aku masukkan jelly kelapa dalam bag dan naik tangga bus.

"mana makanan you tadi,ingat I tak nampak ka?".uncle driver keling paria  India sound.

"saya simpan.ni hah."dalam hati aku,nak kata aku makan dalam bas la tuh.nak kata nanti bas busuk la tu.bau kau lagi busuk la.grrrr

"you jangan makan dalam bas,simpan".

aku angguk.tahu tahu je nama aku yu.

****************

hari ini.tengahari ada meeting.terpaksa la aku naik bas pukul 12.30 TENGAH HARI.meeting tengah hari?what the??grrrr.

uncle semalam tunggu diluar bas.

"tengok bag you ada makanan tak?"

"tak ada".aku tunjuk bag 

aku naik tangga bas dengan genggam tangan.panas cuaca hari ini.bila genggam rasa macam kat negara omputih pula.konon sejuk.psyco sorang sorang.

dalam bas aku terseliuh.sakit.aku gelak.kawan kawan terlebih lebih gelak.terhibur dorang.

earphone bawa,handphone tertinggal pula.macam mana nak dengar lagu.2 seat untuk aku sorang.bosan.aku selidik bag cari bahan menarik.banyak pula sampah dalam bag.siap pasir pergi pangkor 5,6 bulan lalu masih ada.aku keluarkan segalanya.gula gula kepanasan pun ada.aku keluarkan semua tu.simpan atas lantai bus.



aku diam.pandang keluar bas.=)

22 comments:

Faiz Tapit said...

garangnya pak cik parya... rawrrr

DDFABULOUS.COM said...

dugaan sangat kat yuyu...sabor jer la ek

Yuyu said...

faiz:dia x garang.dia baik.baik sangat.ngeh ngeh ngeh..

Yuyu said...

dd:hahaha..sabo2..

the girang gumbira said...

dendam kesumat dewi betul kau kat uncle keling yang cute itewwww..

Unknown said...

Uncle tu minat kat yu kot...

friendly reminder...tapi tak elok la guna words mcm tu...(sori ye...)

keling - merujuk kpd kaum india muslim...

p##r!@ - kes interlok baru saja selesai...

Yuyu said...

hani:hahahah...dah 2 hari berturut2 dia aim aku..tu x tmasuk lagi masa pangkor dia mrh aku..hehehe

Yuyu said...

khairil:oh yeke..sorii x tahu...thanks bgtaw..hehe

Unknown said...

tegur-menegur utk kebaikkan..nanti yu tegur saya pulak kalau saya salah...betul tak? :)

m i a said...

hehee..pp yuyu gebusss...geramm..hehehe

qwert. said...

aah , tggu bus memang paling seksa . tapi bertambah seksa bila dah tahan tanak berhenti plak

cik lya said...

haish..mcm2.saba je la yuyu :)

Yuyu said...

khairil:hehehe...oh xpe...sy x kesah..=)

Yuyu said...

mia:hik3..xdela..tu gambar tuh..

Yuyu said...

unie:hahaha..taw xpe..hehe

Yuyu said...

cik lya:heehhee...

Pojiepooh Abdullah said...

saborr jela yuyu.. tp pic last taley blah, carut diri sendiri padan mukakah? hahah

Yuyu said...

carut kt uncle tu sbb yuyu dah taruk pasir atas bas dia..hehee

THE GREEN said...

Assalamualaikum...


grrr...garang btul drebar tu..makan dia baru tau...

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

yaya_flanella said...

haha. gangster gak yuyu nih. LIKE!

Yuyu said...

blade:hehe..tak selera nk makan dia..haah

Yuyu said...

yaya:gua sopan la derrrr..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...