Mar 22, 2011

tips tidur bagai Sleeping beauty

serius .serius.aku tak cukup tidur lagi walau semalam tidur awal dan buat orang menyampah baca entry aku.ngeh ngeh.kadangkala impikan  rasa nyaman tanpa sebarang gangguan sewaktu tidur.
seperti....


bahasa tagalog tuh.dulu time kapel dengna Jericho rosales paham la juga.semenjak  dengan si kacak ni memang aku paham korea jer.ehem ehem,

selalunya lepas bangun terasa juga nak beriang gelak ketawa seperti ...

comel kan?ngeh ngeh....


bila tua sikit selalu juga nak tidur ala ala...

sleeping Beauty.nyenyak gitewww you olls.

tips nya apa?tips tidur tanpa gangguan dan hilangkan masalah insomia
banyak pula aku cakap kan.okeh meh sini nak kita tuju pada point sebenar.

1.Mandi air panas dengan usapan aromaterapi
haruman terapi terbaik adalah lavender,vanilla dan sitrus.tabiat mandi dengan air panas  dapat menghangatkan badan kata Dr.Micheal Breaus.tudia...


2.Pilih permaidani yang betul
Fabrik terbaik adalah daripada bahan lembut dan boleh memberi kehangatan pada kaki.kata Dr.Joseph Mercola.so,nak bangun malam malam tu kurang la sikit.tidur pun lena.


3.Bantal harus lembut dan menyokong kepala dan leher dengan baik.
tapi kan aku lagi cepat tidur bila tiada bantal atau bantal nipis.maknanya tahap batal nak sokong kepala dan leher aku setakat bantal nipis nipis jer.kan?ngeh ngeh...


4.Pencahayaan lampu tidur harus betul.
lampu dengan penyaring warna biru adalah terbaik kata Dr.Micheal Breus.dia cakap dapat bantu otak hasilkan mekatonin dengan semulajadi.


5.jangan pakai baju tidur yang ketat.
baju renang je dibenarkan ketat .opppss!


6.wangikan bilik tidur anda.
kalau saya yang sudah sememangnya ada peluh yang wangi tak perlu kot wangi wangi ni.ngeh ngeh..


siapa ada masalah Insomia,boleh cuba!!!!



8 comments:

Memo_Hazel said...

cuba try la lepas nie. :)

yuyu lar said...

memo:hahaha..try la..yuyu nak tidur skrg jgk nih...tak cukup tido smlm..haha

Anisa Hang Tuah said...

aku selalu jatuh katil kalau tido
dem.
:'(

AesyaZealous said...

nice TIPS..TP SY X INSOMNIA..KAT MANE2 N BILE2 BOLEH TIDO..KEKEKE

eh tercapslock. ok mls nak padam.haha

yuyu lar said...

nis:hahhaha...tu mksdnya katil kau kecik bukan kau besar..hahaha

yuyu lar said...

aesya:HAHAHAHA....KEKEKEKE...

Faiz Tapit said...

bilik dah wangi la... hik3

LaLaLovy said...

nice blog baby. follow u.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...