Mar 31, 2011

SAKIT

hampir 2 bulan yang lepas

gee dan aku berjalan di kaki lima kolej menuju ke surau.menuju ke surau.menuju ke surau.di dalam perjalanan kami memang akan melalui bengkel kuli-nari.kuli menari nari.seorang lelaki memandang kami dari jauh.bila menghampirinya aku senyum.budak kulinari.tak pernah aku senyum tapi hari itu aku kasi sedekah.Senyum.

tiba tiba

"aduhhh sakitnya.tolong tolong CPR.CPR!!!".

nak je aku patah balik dan tanya

"adik.CPR tu sejenis kuli macam adik juga ke?ngeh ngeh ngeh.."

namun aku menuju ke arah kebenaran.menuju ke surau.

*****************
Hari ini.

Aku dan Gee menuju ke kelas dengan berbekalkan sarapan pagi.

tiba tiba seorang lelaki dari arah belakang mengiringi kami.

"aduh sakit!sakit!".dia menjerit sambil tangan pegang perut.gaya sakit nak beranak.

"BODOH!".aku rawat sakitnya.

"BENGAP KAU!".aku masih lagi merawat sakitnya.Merawat sakit otak budak kuli tuh.



tahulah aku pakai baju ni je tiap tiap hari.tudung hijau floresen.tapi....
(bukan gambar aku tahu.gambar kawan.ngeh ngeh ngeh)

wahai kuli kuli,beruniform seperti diatas tidak semestinya nurse.

pic:kuli dari google.

moral of the story:kalau orang tak cari pasal dengan kau.kau jangan la gedik santai cari nahas.

ps:saya tahu mulut saya sopan ketika bercakap.saya baik sebenarnya.ngeh ngeh ngeh...



14 comments:

Faiz Tapit said...

ngeh3... kasik pelempang jah

DDFABULOUS.COM said...

kalau dd la, memang ku biarkan saja mangkok ayon tu sakit...

Yuyu said...

faiz:x boleh kasi lempang...kasi letup jah

Yuyu said...

dd:masalahnya dia x sakit...haha

Unknown said...

ni kes mengorat style lama ni..zmn p.ramlee..mana mau layan...betoi tak?

Yuyu said...

khairil:hahaha..ni bkn mengorat..ni perli..keh3

Unknown said...

hadoiii kejam sangat men2 letop orang..haha

Yuyu said...

gaung:hehehe..gurau jer..ngeh3

Unknown said...

pesal ko tak tampo je
hahaahha

Yuyu said...

akmal:lain kali aku nk kejo dia,pastu kasi jerit PEROGOLLL!!!!

Unknown said...

ko jgn slh sebut lak
ko jgn jerit
ROGOLLLLLLLLLLLL
pelik orang lak t
hahahahah

melvister.com said...

hahaha,,,npe tutup gambo tu???

Mizs Suezylla said...

hahaha, mula2 baca entry nih, sy x faham..kne repeat byk2 kali pulak..byk garang la adik manis!

cacing said...

hahahahha... sian yuyu... mungkin yuyu comel kot, pasal tu dorang kacau.. ce yuyu seorang yang sangat2 sihat, kompem nmpk yuyu terus dorang lari... ini namanya diskriminasi paras rupa.. heeee

hit me at http://cacingpanas69.blogpsot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...