May 18, 2011

Kenapa Salih Yaacob Dipilih Wanita Muda ?


Salih Yaacob bersama isteri isterinya. Perghhhh  hebakk!


Bila tersentuh pasal wanita muda ni terasa la pula. Ngeh ngeh ngeh. Ehem ehem ehem.Umur baru 17 . Tapi bukan calon isteri Abang Salih Yacob hebat kesayangan para wanita muda . Teeeeettttttt. 


Dulu aku hairan juga kenapa perempuan memilih lelaki tua dijadikan suami ? Bukan ke muda lagi hansome dan  tak berkedut ? . Dulu masa Siti nak pilih Dato K aku bantah sekeras keras nya . Aku bantah sebab waktu tu umur aku 12 tahun ( Iya iya je kau...) dan aku hanya lihat luaran sahaja. Siti comel dan Dato K hansome juga ( Ambil hati..) tapi bermisai . Aku geli dan aku bantah.?Normal la tu budak 12 tahun berfikir.


Sekarang lepas berguru dengan pengalaman. Aku boleh meneka sebabnya. Pengalaman la sangat kan...

1.Matang.

Kau akan jumpa ke budak lelaki umur 20 sematang lelaki 40 -an?.40- an pengalaman banyak derr. Kau sorok emosi dia masih lagi boleh membaca. Budak umur 20 mampu ke?


2.Kemas , Pandai bawa diri .

                                 
             
Lelaki 20-an memang la kemas juga tapi kemas luaran je . Ce try terjah bilik dia ? Ada kau nampak indah  seperti Deco Bersama Eric Leong ? Tentu tidak!.Lelaki berusia lebih terurus dan pandai membawa diri. Lelaki muda pandai tengok bola , main DOTA je.


3. Pandai Jaga / ambil Hati Perempuan dan Famili.




Lelaki muda pun pandai juga tapi pandai sekejap je . Apabila tak sanggup terima kekurangan perempuan / pasangan , Maka jalan terbaik cari perempuan lain . Setuju tak kakak kakak ?. Disebabkan lelaki berusia ni lebih bijak dalam menjaga hati dan perasaan , maka mereka dipilih wanita terbabit . 


4.Bijak Berwang.$$$$$$.




Aku nak taip berharta kang cakap mata duitan pula . Maka ,  berwang dan bijak menguruskan duit lebih tepat dan sopan barangkali . Golongan abang Salih ni dipahamkan ada duit dan mampu menyara anak dara orang berbanding lelaki muda yang mampu bazirkan wang untuk Winston ( Rokok eh?...) dan barangan pembaziran yang lain.


5.Mampu menguruskan keluarga / Menjadi Ketua keluarga yang sempurna.

Pengalaman orang tua lebih berusia dan matang kata orang . So , nak menguruskan keluarga tu senang baginya . Lelaki muda mampu ke jadi ketua keluarga kalau tuala pun letak merata , baju pun 5 hari pakai baru basuh  dan bini dianggapnya orang gaji.


Cukup la kot faktor lelaki berusia dipilih. Tapi terus terang , Lelaki muda akan mendahului carta jika lelaki tua adalah seperti....

Hansome tak hansome tak. ( Boleh dibaca dari kanan ke kiri sesuka hati anda.)


1.Kahwin untuk cukupkan kuota.

Nafsu semata mata . FULL STOP ! Dasarrrr @#$!%!#$%!

2.Tawar hati dengan bini sedia ada yang agak berisi selepas melahirkan anak 7 orang.

Melampau namanya tu  . Suka hati bapak tiri laki mak engkau je. 

3. Sentiasa ingin merasa muda walau cucu dah masuk sekolah menengah.

Nak muda sangat tukar nama la . Imuda. Grrrrrr.

4. Tidak bertanggung jawab

Tanggungjawab boleh dilihat sewaktu perkahwinannya terdahulu (nak cakap dia duda la nih?....). Jika isterinya / bekas isterinya seorang yang agak sempurna namun masih mencari wanita lain dan abaikan anak anak , Maka lelaki sebegini wajib diabaikan. 

5 .........................( Untuk korang isi...)


Setiap orang ada taste tersendiri . Taste aku biasa biasa je . 

Fahrin Ahmad ? Oh tidak !!! Aku tak pernah rasa dia hansome . Dia pun tak pernah rasa aku cantik kot.ngeh ngeh ngeh.



Farid Kamil ? Semestinya!!!!!


                                 

                                 Mungkin Emi dengar lagu ni kot dia terus  jatuh cinta .Siapa tahu kan?

24 comments:

Admiral Hafiz said...

nk berguru ngan dia la lps ni

Entry Terkini: Akaun Facebook Heliza Helmi & Linda Onn Kena Hack

alexa yussida said...

kalo lelaki 'dewasa' tanpa bini bole diconsider...kalo dah ade bini,sorry ar pakcik...mintak simpang...huhu

Atok Cing said...

atok dulu pnh try usha sorang...tp die mnolak...die ckp die mude lg still x sedia..

mungkin betul mmg mude kot..yelah umo baru 3 tahun..xpe lah..ape boleh buat yer x..xD

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

haha..aku pun teringin nak jadi macam dia..kena berguru dulu ni..

err..farid kamil?..lisa surihani lagi cantik..haha

Are Kam Eq Bayl said...

Marah ... Hahaha

♥CIK SHA♥ said...

perasan tak muka bini-bini dia ada iras dia sikit2..kan?

syameem said...

kumpul material byk2 nnt knfm pmpuan muda ske

✿ NurAura ✿ said...

hebat kan dia :D

Faiz Tapit said...

keh3... nama sy Itua

sYafIk-wAy said...

satu lagi n3 kelako

Yuyu Musa said...

admiral :haha.silakan..nnt aku mitak no abammm salih nih hah

Yuyu Musa said...

alexa:taw xpe...klo laki org mintak jauh weh...gerun..kah3

Yuyu Musa said...

atok : kantoiii...hahaha..3 thn? pongg boleyyy..hihi

Yuyu Musa said...

iqbal :hahaha...ade cita2 tuh...

Yuyu Musa said...

are kam : ade aku kesah?ngeeeeee

Yuyu Musa said...

cik sha:a'ah kn tp yg latest cun kn..hihi

Yuyu Musa said...

syameen:ppuan ska material je suke..

Yuyu Musa said...

nuraura : hebak~

Yuyu Musa said...

paiz:sy tahu..

Yuyu Musa said...

syafiq:klako ?..heran..hihi

EZAN IDMA said...

saye pon tak ragu2 memilih lelaki mcm ni. hehe

Yuyu Musa said...

ezan:hahahaha...no komen...hihi..

Zul said...

mantap tu abg salih ni, lagi pon dia agak kuat agama orangnya, n sgt2 down to earth!

teNgkU jOeH said...

pe beze kwen 4 ngn awek ade 4????


hahahahha....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...